کاور مبل
کیفیت پیراهن مبل و کاور مبل
می 5, 2019
آیا سفارش و خرید کاور مبل از فروشگاه مبل درست است؟
ژوئن 2, 2019
کاور مبل طلقی

جنس ماده اولیه کاور مبل یا پیراهن مبل یکی از مهمترین سئوال مشتریان در هنگام خرید پیراهن مبل یا کاور مبل شفاف می باشد.

کدام واژه درست است : کاور طلقی ، کاور ژلاتینی ، کاور نایلونی ، کاور مشمایی ، کاور شفاف ، … ؟

جنس ماده اولیه ای که برای تولید پیراهن مبل یا کاور مبل شفاف استفاده می شود نایلون است که بر اساس تحقیقات ما از ماده اولیه PVC تولید می شود و واژه ها یا اسامی دیگری که بکار می روند توسط تولید کنندگان مختلف در طول سال های متمادی ایجاد شده اند.

اما چه نایلون ها یا طلق هایی در بازار وجود دارند و تفاوت آنها با هم در چیست؟

مهم ترین تقسیم بندی طلق ها بر اساس تولید داخل یا وارداتی بودن آنها می باشد . طلق های موجود در بازار ایران یا توسط تولید کنندگان داخلی تولید می شود و یا از کشور چین وارد می شوند . طلق های که از چین وارد می شوند تقریبا هیچ کدام برند چینی نیستند . در واقع وارد کنندگان با سفارش به کارخانجات تولید کننده در چین با نام برند و آرم خود اقدام به واردات و توزیع آن در کشور می کنند . متاسفانه در کل محصولات وارداتی از کشور چین کیفیت بالاتری از محصولات ایرانی دارند.

متاسفانه بعضی از تولید کنندگان پیراهن مبل یا کاور مبل برای ترغیب و جذب مشتری ادعای نادرستی در مورد کشور تولید کننده طلق یا نایلون می کنند و از کشورهایی مثل تایوان ، آلمان ، ترکیه ، کره ، آمریکا و … نام می بردند.

دو فاکتور مهم در انتخاب کاور مبل

فاکتور مهم بعدی در مورد طلق یا نایلون مشخصات فنی آنها می باشد که دو مورد از این موارد بسیار مهم می باشد: اول ضخامت و دوم نرمی.

  • ضخامت : ضخامت نایلون های مورد استفاده در پیراهن مبل یا کاور مبل 015 و 020 و 025 می باشد . این اعداد کسری از میلیمتر می باشند.
  • نرمی : نرمی نایلون یا طلق با اصطلاح نرمی برای تولیدات داخلی و با اصطلاح PHR برای محصولات چینی مشخص می شود . هر چه عدد بالاتر باشد نایلون نرم تر می شود. نرمی با اعدادی از دامنه 36 تا 44 مشخص می شوند.
کاور مبل

بهترین کیفیت و ضخامت

نایلونی که بیشترین استفاده را در تولید پیراهن مبل یا کاور مبل دارد ضخامت 020 با نرمی 38 می باشد . ضخامت 015 برای این کار از استحکام کافی برخوردار نیست ولی بعضی از تولید کنندگان برای پایین آوردن قیمت تمام شده از آن استفاده می کنند. ضخامت 025 قیمت بالاتری دارد و غیر ازموارد خاصی که به شکل و نوع مبلمان بستگی دارد نیازی به استفاده از این نایلون نمی باشد مگر این که خود مشتری اصرار بر استفاده از نایلون 025 داشته باشد.

از آن جایی که کیفیت نایلون ها چه ایرانی و چه چینی همواره ثابت و یکسان نیست و متغیر است تهیه نایلون مناسب برای تولید پیراهن مبل یا کاور مبل مشکلات خاص خود را دارد . صرفا نام برند تضمین کیفیت نیست.

شرکت پویان کاور برای خرید نایلون برای تولید ابتدا یک طاقه طلق را به عنوان نمونه تهیه می کند و بعد از بررسی های لازم اگر مورد تایید بود اقدام به خرید عمده آن می کند.

توجه :

از آن جایی که تشخیص ضخامت نایلون ها و نرمی آنها برای مشتریان امکان پذیر نیست ناگزیر به اعتماد به تولید کننده می باشند.متاسفانه بعضی از تولید کنندگان برای پایین آوردن قیمت تمام شده و کسب سود بیشتر از این شرایط سوء استفاده می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *